AC Schnitzer GP3.10
AC Schnitzer GP3.10: plynová střela láme rekordy
AC Schnitzer na výstavě ve Frankfurtu představil kompletně přepracované trojkové BMW, kde je pod kapotou desetiválec z M5/M6. Palivem ale není benzín, nýbrž plyn, a s touto pohonnou jednotkou získal tuner na Nardu další rekord.
Problémy, které čekají Porsche a další automobilky s velkoobjemovými motory v nabídce, nebudou vyřešeny mávnutím kouzelného proutku. Prostředkem k dočasnému zlepšení image u ekologických aktivistů a bruselských úředníků možná budou auta spalující alternativní paliva. Co na to tuneři a jejich zákazníci? AC Schnitzer na nedávné výstavě ve Frankfurtu přispěl k početnému zástupu kreací, které by před dvěma a více lety byly považovány za naprosto nesmyslné v dané třídě a cenové kategorii. Kupé BMW řady 3 dostalo pod kapotu špičkový desetiválec z BMW M5/M6. Kilometrová emisní gramáž CO2 je pochopitelně u pětilitrového motoru nade všemi absolutními limity, a tak tuningová značka z Cách přišla s myšlenkou přestavby na LPG. Výhodou má být jednak zachování špičkových vlastností motoru při současném snížení produkce CO2 asi o 15 % v kombinovaném cyklu, ale také nezměněná možnost spalování benzinu. Velmi hustá síť stanic se zkapalněným plynem by zřejmě umožnila i takovému konzumentovi jakým je motor 5,0 V10 (406 kW, 540 Nm) dlouhodobý provoz na plyn, skladovaný v nádrži o objemu 80 l. Původní šedesátilitrová nádrž na benzin je na svém místě a mezi palivy lze snadno přepínat. Dynamické vlastnosti tohoto prototypu nedělají značce AC Schnitzer ostudu. Tuner vzal špičkový měřící systém a spolu s autem se přesunul na italský ovál Nardo. Z 0 na 100 km/h AC Schnitzer GP3.10 reálně zrychluje za 4,6 s a rychlost 200 km/h se objeví za 13,9 s po startu. Nejvyšší naměřená rychlost u AC Schnitzeru GP3.10 byla 318,1 km/h. Jde o rekordní rychlost s pohonnou jednotkou na plyn ve voze homologovaném do běžného provozu. Showcar v ceně 198 tisíc euro (5,5 milionu Kč) zatím není určen k výrobě, ale jak už to bývá, zájem zákazníků to může změnit.